Adipositas (Fysisk aktivitet som lægemiddel)

Revideret: 26.04.2016

Fysisk træning har kun beskeden effekt på den totale legemsvægt, men inducerer fedtmassetab og forbedret stofskifte .  

Fysisk træning er særdeles effektiv til at bevare et vægttab (313, 314)

  

Aktivitet

Mindst 1 times motion af moderat intensitet daglig i form af fx gåture i rask tempo, cykling, jogging, svømning og golf. 

 

Referencer

313. Ross R, Janssen I. Physical activity, total and regional obesity: dose-response considerations. Med Sci Sports Exerc. 2001; 33(6):521-7, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11427779 (Lokaliseret 3. juni 2016)
314. Anderson JW, Konz EC, Frederich RC et al. Long-term weight-loss maintenance: a meta-analysis of US studies. Am J Clin Nutr. 2001; 74(5):579-84, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11684524 (Lokaliseret 3. juni 2016)
2305. Nordby P, Auerbach PL, Rosenkilde M et al. Endurance training per se increases metabolic health in young, moderately overweight men. Obesity. 2012; 20 (11):2202-12, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22436841 (Lokaliseret 3. juni 2016)
Gå til toppen af siden...